Utolsó kommentek

  • TooNormal: Megint AFK? :( (2011.03.29. 02:30) Re
  • vészmadár (pica pica): @Levéltáros: ezért is csodálkoztam rá e "360 fokos" pálfordulásra:) (észveszejtően gördülékenyen ... (2011.03.04. 13:58) Re
  • Levéltáros: @vészmadár (pica pica): Nem Canossát járok, hanem tényeket rögzítek: nem mindegy, mit gondol a s... (2011.03.01. 21:49) Re
  • vészmadár (pica pica): @Levéltáros: nem értem, mi ez az F.house-nak előadott Canossa, ki kell mondani: kurva jó az oldal,... (2011.02.28. 09:49) Re
  • vészmadár (pica pica): én még életemben nem írtam óravázlatot, leszámítva a tanítási gyakorlatot, ahol sajna kellett. Per... (2011.02.28. 09:48) Aki tudja, csinálja (tanarblog.hu)
  • Utolsó 20

Disclaimer

A saját véleményünket írjuk le blogokról.
Aki publikus tartalmat tesz fel a netre, aláírta velünk a szerződést, miszerint kritizálhatjuk.
Igyekszünk érvekkel alátámasztani a leírtakat, melyekre nem érvényes reakció az, hogy "nekem tetszik, de te fasz vagy". Ezügyben a Levéltáros levele az irányadó.

Köszönjük, hogy ezek után is olvastok minket.



Ezt mondtátok

Címkék

állatos (5) baba mama (1) egészség (6) énblog (6) feed (88) film (7) fiók (37) foci (2) fotó (3) fun (10) gasztro (9) geek (5) globetrotter (4) házmester (4) hobbi (7) képregény (2) közéleti (6) kritika (3) média (1) mém (5) művészet (2) nyelv irodalom (15) politika (4) rajongói (1) sefeedsefiók (2) sport (3) szakblog (10) szerelem (4) szeretetkurvák (5) szex (10) sztorik (10) tech (2) tudomány (5) update (4) város (1) világ dolgai (30)

The Grapes of Wrath (nyomorszele.blog.fn.hu)

2010.05.21. 08:07 WatchWitch

Előrebocsátanék egy vallomást: gyűlölöm a Magyarisztán2010 jellegű sápítozást, és a bezzegelést is gyűlölöm, mindig Kennedy szövege jut eszembe róla, hogy "Ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country."; akinek tehát ez jönne le a következő (valóban kicsit rendhagyó) posztból, az fusson neki újra az értelmezésnek.

Az egyik szedőhelyen 70 Ft-ot adnak kilójáért. A másikon 80 Ft-ot, de itt rostálják, és a 30 mm-nél kisebbeket nem veszik át. Senki sem kötözködik, az átvevőt nem szabad megharagítani, mert akkor nem veszi át. Válogathat, van bőven, aki hozza, senki sem kötelezheti rá, hogy attól is átvegye, akitől nem akarja.

Múlt héten a legvalószínűtlenebb téma, a csigák kapcsán, véletlenül rátaláltam erre a blogra, és a fenti néhány sorról rögtön a címbéli regény ugrott be; aztán egy szusszra elolvastam a teljes archívumot, tűfoknyira szorult össze a szívem, és éreztem, hogy nekem erről muszáj írni. De mi itt nem lelkizünk és nem társadalomkritizálunk, hanem blogokról mondunk véleményt. Úgyhogy nem fogom részletezni azt a döbbent fájdalmat, amit éreztem a sorok olvastán, és azt sem, hogy mennyire szégyelltem magam, amiért képes vagyok ennyire tudatlanul és tájékozatlanul és naivan beleélni a világba, és elhinni, hogy civilizált helyeken ma már nem létezik olyan, hogy egy kisgyerek nem tud kimenni a rosszul fűtött viskóból télen, mert egyszerűen nincs ruhája – nem bundás csizmája, vastag kabátja, bélelt nadrágja… sem-mi-lyen nincs...

Én itt főleg azért említem meg A nyomor széle című blogot, mert nekem egy bizonyos L. Ritók Nóra, névtelen idegenek sorsának bemutatásával, ugyanolyan életre szóló élményt szerzett, mint anno Steinbeck a Pulitzer-díjas történetével; több szinten, megkockáztatom, hogy némelyik bejegyzésével irodalmilag is, bár nyilvánvaló, hogy ennek a szerzőnek nem az volt a célja. Nem az én dolgom tippelgetni, hogy mi, és azon sem akarok gondolkozni, hogy szándékát ki hogyan dekódolja, vagy hogy vajon az olvasóinak hány százaléka együttérző ember és hány katasztrófaturista. Csak annyit tudok mondani, hogy addig is, amíg ovis nagycsoporttól egyetem végéig nem lesz kötelező tantárgy a toleranciaóra, én ezt a blogot mindenkinek feedbe ajánlom.

nyomorszele.blog.fn.hu

4 komment

Címkék: feed közéleti

A bejegyzés trackback címe:

https://blogwatch.blog.hu/api/trackback/id/tr162018038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.21. 09:59:34

ööö... csigát kb. 4 éve nem vehetnek át sehol. Ez a poszt ilyen régi lenne?

Styxx 2010.05.21. 11:12:14

@vészmadár (pica pica):
?
" Az ex KN 0307 60 00 Éti csiga (Helix pomatia), valamint a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvény által védetté nyilvánított barlangi képződmények kivitele." Lásd: 110/2004 (IV.28.) korm rend 2.c. mellékelt 3)

Nagyon jó blog, köszönöm az ajánlót.

Ha nem lennének elegek a posztok, ahhoz, hogy elszomorítsanak, idézet az oldaldobozból:

"A blog gazdája, az fn.hu átmenetileg nem engedélyezi kommentek írását ehhez a bloghoz. Az utóbbi időben sok névtelen, gyűlölködő, érvek és gondolatok nélküli hozzászólás érkezett."

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.05.21. 12:18:15

Köszönöm ezt az ajánlót, nekem is feed. Amúgy a vallomásod a Magyarisztánról nem kapcsolódik a nyomorszeléhez szerintem, ez pont nem panaszkodós blog, hanem ez már tesz is valamit a bemutatással, Kennedy örülhet (nem tudom, mi van vele mostanában, eltűnt).

Szívem csücske a téma egyébként, még egyszer kösz!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.21. 15:02:12

@Styxx: Az éti csiga védett, biztosan nem gyűjthető. Mondjuk az ő esetében ez alól kivételt képez az üres héja, az begyűjthető, azt el tudom képzelni, hogy arról lehetett akkor szó az idézetben.
süti beállítások módosítása